Cum sa ai o stare de bine

 photo Fresh-and-make-up-air-strategy.jpg Cu totii cred ca avem zile in care pur si simplu nu vedem sens in a face ceva, orice. De curand am trecut printr-o scurta perioada in care am avut o stare extrem de rea si nu vedeam sens in nimic. Nu-mi doream decat sa ma tarasc in pat si sa raman acolo pentru restul zilei. Bineinteles, starile de genul asta sunt perfect normale si fiecare dintre noi le are insa nu ne ajuta cu nimic. Am putea spune ca ne relaxam insa nu este cazul pentru ca starile de genul acesta ne epuizeaza psihic si ne lasa mai obositi decat eram. Asadar aceste stari nu sunt deloc productive mai ales pentru persoane care mai apoi se vor simti vinovate ca nu au reusit sa realizeze absolut nimic in aceea perioada ceea ce va prelungi starea rea. Va spun sincer ca sunt o persoana lenesa in sensul ca oricand as prefera sa stau degeaba si sa ma relaxez in loc sa fac ceva productiv, dar gandul ca nu realizez nimic spre beneficiul meu ma face sa ma simt extrem de vinovata. Asadar mi-am conceput o rutina pe care o fac de fiecare data in momentele in care ma simt "depresiva" ca nu cumva sa imi alimentez si mai tare starea. Cred ca as denumi-o "Feel good routine".  Uite ce fac eu si ce iti propun si tie ca sa te simti mai bine :)

  1. Pune-te pe treaba 

Atunci cand nu ma simt bine cel mai bine pentru mine este sa ma trezesc si sa ma apuc imediat de ceva de facut. Ma apuc de orice pentru a-mi tine mintea ocupata in asa fel incat sa nu imi las timp sa rumeg prea mult starea. Asadar fac ceva, fie ca e vorba de ceva de mancare, curatenie sau munca de birou.

 2. Respira

 Un truc care ma ajuta sa ies destul de repede din starile mele proaste este acela de a ma duce la o fereastra (preferabil una care sa dea spre un parc, o gradina - orice cu verdeata), sa imi incetinesc respiratia si sa incerc sa respir constient. Cum respiri constient? Trage aer in piept in asa fel incat pietul sa ti se umfle si expira-l in asa fel ca stomacul sa ti se relaxeze si sa se umfle.

 3. Musai List 

 Fa o lista. Compune o lista de orice fel: de cumparaturi, de lucruri pe care vrei sa le faci, de locuri pe care iti doresti sa le vizitezi...orice! Pe mine acest lucru ma ajuta sa ma concentrez pe altceva si ma relaxeaza intotdeauna si de asemenea, ma face sa vreau sa fiu productiva vazand pe hartie o lista de lucruri clar delimitate pe care trebuie sa le fac.

 4. Gandeste pozitiv 

 O doamne! Chestia asta suna atat de cliseic insa este atat de potrivita incat nu as putea sa o spun altfel si chiar functioneaza. Multa vreme am trait cu o parere proasta despre mine si nu am avut incredere in propriile mele forte, insa nu am mai dat atata importanta consecintelor negative si am pus accent pe lucrurile bune care ar putea iesi dintr-o anumita situatie si acest lucru m-a ajutat foarte tare sa devin persoana care sunt astazi. When you hit rock bottom there is no place but up!

 5. Fa o plimbare

 Intotdeauna cand am o stare urata si nimic din cele de mai sus nu ma scot din starea respectiva merg sa ma plimb fara vreo tinta. De obicei ajung intr-o librarie, anticariat sau vreo cafenea. Genul asta de locuri imi permit sa fiu singura eu cu mine si totusi sa fiu inconjurata de oameni. Ce imi mai place sa fac aici si ma scoate instant din starea proasta este sa ma uit la oameni si sa imi imaginez anumite povestioare despre vietile lor :).

 Tu ce faci ca sa iesi dintr-o stare proasta? Lasa-mi trucurile tale in comentarii

 xoxo, D

Comments

Popular Posts