Lucruri pe care o persoana incepand cu varsta de 18 ani ar trebui sa le stie



Zilele trecute urmaream un clip de la Bromania. Imi place tipul pentru ca este chiar super inteligent si are perspectiva si aici nu ma refer la clipurile pe care le face gen sketch sau glumite, ci interviuri pe care le-a dat altor persoane, site-uri, etc. In acest clip de care mentionez eu vorbea despre BAC si despre ce pot face tinerii mai departe. Spunea ca materia in scolile romanesti este prea multa si oarecum inutila si ca elevii ar trebui sa isi aleaga ceva ce le place si la care cred ca se vor pricepe pe viitor si sa investeasca timp si munca in acel ceva decat sa incerce sa fie buni la toate. In mare parte sunt de acord cu lucrul acesta.

 Clip-ul lui m-a dus cu gandul la cateva lucruri pe care consider eu ca este de bun-simt sa le stie orice persoana incepand cu varsta de 18 ani. Am intalnit foarte multe cazuri recent de persoane trecute chiar de varsta mea care pur si simplu habar nu aveau de lucrurile acestea si luau o atitudine ostila. Nu demult ma aflam si eu in categoria asta insa din cauza unor probleme am considerat de cuviinta sa le analizez in detaliu lucru pe care va sfatuiesc si pe voi sa il faceti. Nu cautati lucrurile acestea doar in momentul in care aveti probleme si aveti nevoie de ele pentru ca nu veti stii din prima cum sa va folositi de ele, ci analizati-le din timp. Acestea fiind zise hai sa vedem care sunt cele 3 lucruri pe care orice persoana incepand cu varsta de 18 ani trebuie sa le stie:

1. Drepturile omului

Stiu ca acest subiect se discuta in scoli, insa nu mi se pare ca se pune accent, iar elevii se plictisesc de-a dreptul si nu le dau atentie. Acestea se gasesc foarte usor, la o simpla cautare pe mighty GOOGLE veti gasi tot ce aveti nevoie.

 2. Codul muncii

Consider ca inainte de a-ti lua angajamentul de a semna un contract de angajare trebuie sa fii citit macar odata codul muncii. Din propria experienta, daca esti tanar si nu stii lucrurile acestea esti luat de fraier si poti fi manipulat foarte usor dand crezare tuturor lucrurilor ce sunt spuse de angajatori.
Si codul muncii se gaseste extrem de usor pe GOOGLE, nu este foarte lung. Do yourself a favour si cititi-l :)

3. Reguli comune de conduita

La aceasta categorie ma refer la niste lucruri  de bun-simt cum ar fi ca daca te intalnesti cu cineva la usa unei cladiri mai intai se iese si apoi se intra, ca pe scara rulanta se stationeaza pe partea dreapta si se merge pe stanga...lucruri care par logice, insa pentru multi sunt rocket-science. Din pacate aici nu stiu daca exista o lista care sa le inglobeze pe toate, insa pot sa enumar cateva care imi pun rabdarea la incercare in mersul zilnic prin capitala.

Cum spuneam mai sus la intalnirea la usa unei cladiri este politicios sa lasi persoana sa iasa din cladire ca mai apoi sa intri tu. 

◇ Pe scarile rulante se stationeaza pe dreapta si se circula pe stanga. Este chiar si un anunt mare si galben pe scarile rulante ce indica acest lucru. E logic! Fix ca in trafic depasesti pe stanga, circuli la o viteza constanta pe dreapta. Zic si eu...

◇ Nu vorbi la telefon tare in transportul in comun. Am intalnit multe persoane care tipau de-a dreptul si fiind extraordinar de aglomerat nu aveam unde sa ma duc pentru a evita sa imi explodeze timpanele asa ca am stat si am indurat. 


Ar mai fi multe de adaugat la lista asta dar nu vreau sa imi spuneti ca sunt hater :)) Am fost crescuta sa am grija ca libertatea mea sa nu o limiteze pe a altuia astfel ca intotdeauna am avut grija ca lucrurile pe care le fac sa nu deranjeze pe altii si cred ca daca oamenii ar da putina atentie micilor detalii cred ca lucrurile ar merge mult mai lin in lume :)

Voi ce ati adauga la in continuarea listei mele? :D Let me know!

xoxo, D

Comments

  1. Chiar zilele trecute povesteam cu o prietena pe subiectul scoala si la ce ne-au ajutat atat de mult materiile pe care le-am facut. Eu consider ca au fost utile, dar mai util era daca invatam logic, nu tocind. Pana la urma ei ne predau toate materiile acestea ca sa se poata decide persoana aceea mai tarziu ce isi doreste sa faca mai departe in viata. La varsta respectiva nu stie nimeni ce vrea sa faca. Iar cu ce e necesar sa stim sunt deacord cu tine, pe langa bagajul cu cei 7 ani de acasa pe care multi nu il au.

    ReplyDelete
    Replies
    1. intr-adevar, sunt utile , nu am negat insa se pune prea multa presiune in a le sti pe toate foarte bine si din pacate asta ii defazeaza pe multi elevi :(. De acord cu tine la modul de invatat: logic, nu tocit :D

      Delete
  2. Am observat in mijloacele de transport cum batranii se grabesc sa urce repede nici nu te lasa sa cobori si de multe ori sunt si cu cel mic dupa mine. Foarte urat....ce pretentii sa mai ai de la tineri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. intr-adevar, dar ei sunt speranta si poate educand tineretul mai putem schimba ceva :) macar noi sa dam un exemplu :D

      Delete
  3. As mai adauga lectiile de prim ajutor si cele pentru situatii de urgenta. Gen cutremur, inundatii, invazia extraterestrilor, etc.
    Despre metodele contraceptive, sexul neprotejat si consimtamantul in ceea ce priveste sexul. Eheee...lista...
    Partea cu vorbitul la telefon imi aduce aminte de acum cateva luni, cand doua fete de liceu au urcat in autobuz si una dintre ele a purtat conversatia pe tot parcursul drumului, cu telefonul pus pe speaker. Tooooaaata lumea a auzit ce vorbea ea. Penibil si foarte agasant.

    ReplyDelete
    Replies
    1. daaa, ca bine zici cu lista aia! Ar fi foarte lunga intr-adevar, dar si mega folositoare! Cat despre situatia cu telefonul - te inteleg perfect!

      Delete
  4. „Reguli comune de conduita” - aici te referi la educaÈ›ia civică. Când eram în È™coala generală chiar se făceau ore de educaÈ›ie civică. Din păcate, ăsta este nivelul de educaÈ›ie a socității în care trăim.

    ReplyDelete
  5. Mmmm uite asa constat ca a trecut ceva timp de cand am implinit 18 ani. Pe vremea mea nu era google sau nu stiam eu de el. Scoala vietii te invata totul. Nu am citit codul bunelor maniere cand eram in liceu. Am invatat din carti si din greseli. Cred ca ar fi bine sa citeasca putin cate putin ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tinerii din ziua de azi sunt mai avantajati cu Google-ul :D

      Delete
  6. Lista e lungă, dar gândindu-mă aşa, cred că printre ele intră şi imnul ţării. Dar mai presus de toate trebuie să ştie că de acum înainte este responsabil pentru tot ce face! Nu mai răspunde mama ori tata (legal vorbind) de greşelile lui/ei.

    ReplyDelete
  7. Ce subiect interesant! Da, e esential sa cunoastem si sa respectam anumite reguli de bun simt. Cum ar fi un multumesc spus din inima, un ambalaj aruncat in cosul de gunoi, un buna ziua, femeii de serviciu care ne face curatenie in bloc. Cat despre cunostintele minime de drepturile omului si codul muncii...chiar ca n-ar strica nimanui!

    ReplyDelete
  8. Bună ideea ta de articol, genială chiar. Eu aș puncta pe condul bunelor maniere, dacă îl cunoști pe acela e perfect.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pe acela nu l-am mai mentionat pentru ca zic eu ca e de la sine inteles ca ar trebui sa se stie :))

      Delete
  9. As adauga Legea 544/2000 privind liberul acces la informatiile de interes public si Legea L52.2003 privind transparenta decizionala in administratia publica

    ReplyDelete
  10. Am vazut si eu videoclipul tipului si asa si este, atatea materii inutile, in schimb invatamantul ar trebui sa ne ajute sa descoperim ce vrem sa facem mai departe, sa ne ajute sa descoperim la ce suntem buni. Sunt profesoara si observ cu mare tristete ce fel de generatii vin, generatii debusolate, dezinteresate si lipsite de o educatie buna, e greu sa lucrezi cu oameni care nu au perspective.

    ReplyDelete
  11. Regulile de bun simt ar trebui sa fie primele. Insa observ in ultima vreme o atitudine reticenta fara de educare, se prefera mai mult tupeul de maidan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts