10 intrebuintari ale bicarbonatului de sodiu


            De cand ne-am mutat in noua noastra casuta am devenit un mic clean freak si imi doresc ca  tot timpul sa fie curatenie si ordine. Am observat ca detergentii din comert nu-si mai fac treaba exact asa cum mi-as dori, iar praful se strange foarte repede pentru ca stam intr-o zona care este in continua dezvoltare si constructiile nu se vor opri prea curand.

 
via GIPHY

De la o vreme nici nu prea mai suport mirosul acesta fals al produselor de curatenie asa ca am incercat sa curat cu produse cat mai friendly pentru mediu. Asa ca m-am intors la vechea mea dragoste: BICARBONATUL de SODIU  :D.

            Mama m-a invatat cand eram mica sa folosesc bicarbonat pentru a curata chiuveta si fascinata fiind de acest lucru am dat fuguta la mighty google si am cautat alte intrebuintari alea bicarbonatului. Asadar astazi am sa va prezint o lista cu intrebuintari ale bicarbonatului testate si folosite de-a lungul timpului :D


1. Elimina mirosurile urate din frigider - pun un pahar/cana/bol cu bicarbonat in frigider, iar acesta absoarbe mirosurile urate 

2. Elimina grasimea in exces de pe vasele incapatanate care nu se lasa curatate - cred ca asa este de la sine inteles... amestec bicarbonatul cu detergentul de vase si curat vasele :D sau cateodata folosesc dar bicarbonat fara detergent de vase 

3. Locurile inguste din bucatarie - folosesc bicarbonatul pentru a curata orice spatiu din bucatarie in care s-ar putea strange praf/mizerie si alte lucruri de genul. Amestec bicarbonat cu apa si zeama de lamaie pentru un miros fresh and scrub-adub-dub away :D 

4. Pentru persoanele care au pisici :D - elimina mirosul de pipi de pisica. Pentru ca pisicile nu agreaza detergentii folosesc bicarbonat ca sa spal litiera. O data pe luna golesc litiera in totalitate si o spal cu *praful magic* si este nemaipomenit, iar pisicuta mea e fericita si sare in litiera imediat ce o pun jos :))


5. Pun bicarbonat in masina de spalat alaturi de detergent pentru a mentine culorile vibrante si pentru a mentine albul - alb :D

6. Curata intreaga baie :D - chiuveta, toaleta, cada si micile coltulete intunecate :D 

7. Papuci mirositori - dupa ce ai stat o zi intreaga incalatat cu o pereche de pantofi/tenisi etc este inevitabil sa nu iti miroasa macar putin de tot picioarele :)) asadar putin bicarbonat pus in acea pereche de pantofi e tot ce trebuie pentru a elimina mirosurile neplacute :D 

8. Tevi infundate - pe asta cred ca o stie toata lumea, insa pentru cine nu cunoaste reteta magica este urmatoarea: 125g bicarbonat + 125ml otet. Acest amestec se torna pe teava cu pricina, acoperiti cu o carpa sau ceva material ca sa evitati efectul de vulcan, asteptati 15 min si evacuati cu apa fierbinte :D 

9. Reda stralucire bijuteriilor de argint invechite - faceti o pasta din 3 parti bicarbonat si o parte apa si aplicati pe bijuteriile de argint pentru stralucire. 

10. Curata dintii in profunzime - de doua ori pe saptamana ma spal pe dinti cu bicarbonat si zeama de lamaie. Se zice ca si albeste insa eu momentan nu am observat inca nicio diferenta.


Acestea sunt modurile in care eu folosesc bicarbonatul de sodiu. Voi ce alte intrebuintari cunoasteti? Daca mai stiti si alte intrebuintari va astept in sectiunea de comentarii.

xoxo, D

Comments

Popular Posts